Blog

Voorjaarszon

Liefst 22 renners van de B groep aan de start bij de sporthal om 8.30 uur. Het goede weer (temp 8 graden) zal er zeker mee te maken hebben dat er zoveel animo was.

Via het Goor, Erp en Keldonk belanden we op Jekschot waar we over lange rechte wegen en zonder wind een lekkere snelheid konden ontwikkelen. Zonder problemen bereiken we via Vressel, Son en Breugel, Rendac, waar het fietspad onlangs is verlegd, het pauze adres café “d’n Ekker” in Best waar we buiten op het terras van de koffie genoten. Cor noteerde wie er allemaal aanwezig waren.

Vervolgens vertrekken we richting Liempde via een kilometerslange weg langs de A2. In Liempde even opletten met het nemen van de goede afslag, nl na’ het  pannenkoekenhuis, en vervolgens via natuurgebied “de Geelders” door Schijndel, Heeswijk Dinther naar Uden Zuid waar we Perry Smulders even een hart onder de riem staken door hem thuis beterschap te wensen met zijn in februari gekwetste knie, door een val van de trap.

Zonder verder oponthoud bereikten we kort na 12.00 uur het Schakelplein bij een temperatuur van 18 graden. Van de uitzetters moest Jan de Wit wegens griep verstek laten gaan. Jan we hopen dat je er snel weer bij bent, voor Perry zou dat nog minstens zes weken duren. Ook Mari moest zijn fiets nog maar even laten staan, hij hield deze morgen Cor gezelschap in de volgauto van Van Boxtel Electro.

Hoogeerd

Met de Maaslandtocht van de B als voorbeeld reed de C groep met 8 renners uit A en C groep een aangepaste tocht, van 77 km, met ‘Hoogeerd’ in Niftrik als koffieadres. Een lust om met een strallend zonnetje te vertrekken en te voelen hoe het steeds warmer werd. Heerlijk fietsweer met een uitdagend voorjaarswindje wat ervoor zorgde dat je, achteraf, wel wist dat je gefiets had. Ondanks een lekke band toch nog net voor 12.00 uur binnen.

Voor de komende zaterdagen staan op 14 april een rit van 85 km naar Vught en op 21 april, voor de liefhebbers, een lange tocht van 120 km naar de Achelse Kluis op het programma.

Stekkenberg

Vandaag stonden de eerste klimmetjes voor de A-groep op de kalender. 23 Renners stonden om 8 uur te trappelen bij  de sporthal. Voor het eerst met mooi weer en dat was te zien aan de kledij. Korte broeken shirtjes met de korte mouw maar ook nog een enkele koukleum met dunne winterhandschoentjes. Ieder zijn ding zou ik zeggen. Als volgwagenchauffeur volgde dit keer Michel Robben, zoon van John de groep. Een taak die hij voorspoedig volbracht.

Met een behoorlijk tempo kon ieder goed volgen. Ook de klimmetjes werden door de groep goed verteerd, al was te zien dat de een al wat beter getraind was dan de rest. Dat moet ook want aanstaande zaterdag staat alweer de Hageland Classic op de kalender, 160 km met de nodige klimmetjes in het land van Tom Boonen.

In Groesbeek moest noodgedwongen de route wat aangepast worden omdat de DerdeBaan was afgesloten vanwege wegwerkzaamheden.  Dat mocht echter de pret niet drukken. De koffie werd gedronken bij de bekende koffieplaats voor toerrijders Hotel de Molen. Tijdens die pauze werd de jarige Toon Kuipers, alweer 64, gefeliciteerd en werd de enigszins geflatteerde overwinning van PSV, ook al zal het daar wel niet ieder mee eens zijn, geëvalueerd.

Na de pauze, weer naar huis, en op naar de zon. Jammergenoeg nog een klein incident. Een uit een oprit komende wagen verzorgde een valpartij van enkele leden. Gelukkig lijkt de schade mee te vallen. Na 92 kilometer weer terug in Volkel. De eerste klimmetjes waren goed verteerd.

Michel bedankt voor je hulp als volgwagenchauffeur.

De Drie sterrentocht

Het was druk bij het startpunt. De bank was bezet met dames, maar geen Twc dames. Er was bij de Schakel een bijeenkomst van??? Maar er was een goede opkomst. Wij mogen ook niet klagen, met een club van vijftien fietsers. Twee gastrijders deze keer Marie Verwegen en Geert Pluk.

Ronald en Albert zijn de uitzetters. Albert had nog enkele mededelingen meegekregen van onze toerleidster Thea, die wegens ziekte afwezig was. Leny mocht Anne begeleiden, Andre moest vanuit de achterhoede alles in de gaten houden. Ook kregen we te horen dat Mieke voorlopig niet mee mag fietsen vanwege nekklachten.

Daar gaan we, richting Uden via de Kleuter, Slabroek, Heesch. Vanaf hier volgen wij het Koningsfietspad dat door het centrum van Oss loopt. Achter elkaar en goed opletten want het is druk. Zal wel komen door het mooie weer, vele fietsers, auto’s, en motorrijders. Wij fietsen naar Macharen, door Haren en hier gaan we de dijk op. Hier blijven we fietsen tot Café de Drie Sterren in Demen.

We hebben geluk dat er net een groep motorrijders vertrekt, is er genoeg plek voor ons op het terras. Het is een klein bruin Café, alles nog in de oude stijl. Het is hier zelf binnen bestellen. Wij mogen blijven zitten alles wordt voor ons gedaan, ook de koffie met borrel krijgen wij aangereikt. Alle gebruikte kopjes worden opgeruimd en nieuwe gebracht. Albert zorgt goed voor ons. De uitbater vindt het allemaal wel goed en gezellig. En de club uit Volkel mag terug komen!

Iedereen weer op de fiets, en we fietsen nog een stukje op de drukke dijk. Daarna duiken we even de polder in. Via Neerlangel, Husseling naar Herpen, Schaijk, Zeeland en om vijf uur zijn we weer in Volkel. De heren werden bedankt, allemaal prima verlopen de enige spelbreker vandaag was de wind.